Al een tijdje bieden we huurders in Etten-Leur en Roosendaal service onderhoud. Een mooi initiatief dat de huurdersorganisaties (HBV en HAR) betalen vanuit het huurderskeuzebudget. Het is tijd om de eerste balans op te maken.

Onze vakmensen komen langs voor reparaties die veel voorkomen
Ze doen dit wijk-voor-wijk. Het gaat meestal om kleine reparaties. Zo klein, dat huurders ze vaak niet melden. Denk aan een lekkende kraan. Een deur of raam die niet goed sluit. Of een stopcontact dat los zit. Service onderhoud lost dit op. En is gratis. Dus, waarom zou je er geen gebruik van maken?

Genoeg tijd voor een praatje
Service onderhoud gaat niet alleen om de kleine klusjes. Het is ook een sociaal bezoek. Sommige huurders vinden het fijn om een praatje te maken. Bijvoorbeeld over hun woonplezier. Hoe het met ze gaat. Of het contact met de buren. Onze vakmensen zijn dus niet alleen handig. Het is ook belangrijk dat ze signalen oppakken. En een goed luisterend oor hebben.

Soms kunnen we nog meer verschil maken
Als blijkt dat een huurder misschien hulp kan gebruiken, komt een wijkconsulent of maatwerkadviseur langs. Op de eerste plaats om de situatie te bespreken. En als het nodig is, kijken ze samen met de huurder naar een eerste stap tot een oplossing. Belangrijkste is dat de hulp altijd in goed overleg gaat. Afgelopen jaar gebeurde dat in Etten-Leur 51 keer. Van de 600 huisbezoeken in Roosendaal, was bij 32 adressen extra aandacht nodig.

Resultaten service onderhoud

  • Proactieve manier van werken en om met alle huurders contact te hebben.

  • Enthousiaste en blije huurders. Ze zijn positief verrast door service onderhoud.

  • De vakmensen vinden het leuk om te doen en kunnen direct vragen beantwoorden.

  • Aandacht voor andere projecten en problemen die spelen in de wijk.