Inspectie

Bij het opzeggen van de huur plan je meteen een afspraak voor inspectie(s) in met de opzichter. Tijdens de eindinspectie lever je de woning aan ons op en overhandig je ook meteen de sleutels aan onze opzichter.

Een eindinspectie vindt altijd plaats. Soms vindt er ook een voorinspectie plaats. Hieronder vind je algemene informatie over de inspectie(s) van de woning.

Wat houdt inspectie in?

Een inspectie is een controle van de woning na een huuropzegging. Tijdens de inspectie controleert de opzichter de volgende punten:

  • Zijn er 'zelf aangebrachte voorzieningen' (ZAV). Dit zijn verbeteringen die je als huurder zelf hebt aangebracht. Bijvoorbeeld een nieuwe keuken of zonnescherm. De opzichter controleert of het technisch in orde is en of je recht hebt op een vergoeding.

  • Voldoet de woning aan de richtlijnen woningoplevering van Alwel.

  • Is er sprake van achterstallig onderhoud.

Daarnaast neemt de opzichter tijdens de eindinspectie de meterstanden met je op en neemt hij de sleutels in.

Hoe kan ik mijn inspectieafspraak verzetten?

Uiterlijk 24 uur van tevoren kun je online de afspraak voor de 1ste inspectie verzetten. Vind je afspraak binnen 24 uur plaats en wil je die verzetten? Bel dan 088 – 255 2000.

Online afspraak verzetten

Het is niet mogelijk de afspraak voor de 2de inspectie te verzetten. Kan de afspraak onmogelijk doorgaan? Bel dan 088 – 255 2000 om te informeren naar de mogelijkheden.