Klacht melden


Ben je niet tevreden over onze dienstverlening?
Problemen of meningsverschillen lossen we het liefst in goed overleg met elkaar op. Het kan natuurlijk gebeuren dat er een verschil van inzicht blijft bestaan, in dat geval kun je een klacht indienen.

Zo dien je bij ons een klacht in
Je dient je klacht in via onderstaande button. Vervolgens nemen wij contact met je op en gaan we met jou in gesprek om tot een oplossing te komen.



Veel gestelde vragen

Welke klachten kan ik indienen?


Een klacht kan gaan over:

  • Overlast die je ervaart van mensen uit je buurt.

  • Je woonomgeving

  • De bemiddeling en toewijzing via Klik voor Wonen

  • Het onderhoud van je woning


Je klacht kan ook gaan over de dienstverlening of het beleid van Alwel.

  • Het gedrag van een medewerker van Alwel.

  • Een beslissing van Alwel waar je het niet mee eens bent

  • Een (terugbel)afspraak die niet is nagekomen.

  • Je Privacy die geschonden is.


Waar je klacht ook over gaat, laat het ons weten.Wij nemen je klacht serieus en zullen deze altijd onderzoeken.

Wat gebeurt er met mijn klacht?

Het onderwerp van je klacht bepaalt hoe en door wie je klacht opgepakt wordt.

Heb je bijvoorbeeld een klacht over het onderhoud van je woning? Dan wordt deze in behandeling genomen door ons Team reparatie, zij kunnen je immers het beste helpen bij een technische klacht.

Zo onderzoekt het gebiedsteam van jouw wijk je overlastklachten. En is Klik voor Wonen verantwoordelijk voor de behandeling van je klacht als woningzoekende.

De behandeling van je klacht:

  • Dien je online je klacht in? Dan ontvang je direct een ontvangstbevestiging per mail. Heb je je klacht ingediend via Social Media, Email of brief dan zal een medewerker van Alwel contact met je opnemen binnen 2 werkdagen.

  • Je klacht wordt doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling.

  • Het onderwerp bepaalt wie je klacht behandelt.

  • Een medewerker van de afdeling neemt je klacht in behandeling.

  • Deze medewerker houdt je op de hoogte en is verantwoordelijk voor een tijdige afhandeling.


Blijft na de behandeling van je klacht toch een verschil van mening bestaan?
Laat ons hier weten dat je het niet eens bent met een beslissing van Alwel.

Wat gebeurt er met mijn klacht over de dienstverlening of het beleid van Alwel?

  • Dien je online je klacht in? Dan ontvang je direct een ontvangstbevestiging per mail. Natuurlijk kun je je klacht ook indienen via Social Media, Email of brief. Vermeld daarbij duidelijk dat je klacht over de dienstverlening of het beleid van Alwel gaat. Je ontvangt binnen 2 werkdagen een ontvangstbevestiging.

  • Je klacht wordt doorgestuurd naar een (team)manager. Het onderwerp bepaalt door welke afdeling je klacht wordt behandelt.

  • De teammanager behandelt de klacht niet altijd zelf maar zorgt er wel voor dat deze door de juiste collega wordt opgepakt.

  • De (team)manager zorgt er ook voor dat je binnen 10 werkdagen na de ontvangstbevestiging een reactie op je klacht ontvangt. Hoort je klacht thuis bij een andere instantie zoals een rechter of een huurcommissie? Dan laten we je dit ook binnen 10 dagen weten.

  • De (team)manager houdt in de gaten dat je klacht op tijd wordt afgehandeld.

Blijft na de behandeling van je klacht toch een verschil van mening bestaan? In dat geval kun je je klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtencommissie. Breda, Etten-Leur en Roosendaal hebben ieder hun eigen klachtencommissie. De contactgegevens ontvang je van Alwel.

De klachtencommissie brengt advies uit aan jou en aan Alwel.
Alwel voert het advies van de klachtencommissie uit. Alleen als Alwel genoeg onderbouwde argumenten heeft, mag Alwel van het advies afwijken.

Ik ben geen huurder en wil een klacht indienen?


Ben je geen huurder en wil je een klacht indienen?

Vul het contactformulier in en vermeld je klacht bij "Wat is uw vraag?". Klik hier om je klacht in te dienen.